BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday 16 April 2011

Pencuri...

Aku rase pelik sangat r ngan pencuri nih...korang faham x pe maksud aku?ye lah, untuk pe die curi selipar jepun yg cume RM 5.00 je yg die ley dpt kat ane2?
Aku x kisah sangat selipar aku hilang tapi yg aku bengang tuh, benda2 gitu aje yg dicurinyer...

Mencuri bermakna mengambil barang org lain tanpa mendapat kebenaran pemilik sesuatu barang tuh...
Merompak pula bermakna mengambil barang orang lain secara paksa dengan cara mencedera,membunuh atau yang sewaktu dengannya...

Kepada pencuri yang berkenaan, ketahuilah sesungguhnya aku tidak mudah memberi maaf kepadamu...
Lagipun, aku tahu kau bukan nak minta maaf pun dengan aku.......
So, jawab sendiri di akhirat yer kerana anda beragama Islam.......
Ingatlah Rukun Islam&Rukun Iman.......
Hayati kembali keindahan Islam, semadikan dalam diri.......
Bukan nama sahaja Islam, tapi kehidupan bukan mencerminkan agama Islam.....

2 comments:

blog owner said...

jom kita baca yasin reramai.. bagi kembong perot org yg mencuri tuh

From Malaysia With Love... said...

Yeahhh..........!!!!!!!betul tuh....